Betalningsvillkor

Alla priser i shoppen är i SEK (svenska kronor) ink. moms. Du kan betala med Kort via Payson eller Payson faktura.

Kundservice

Du som kund är alltid välkommen att mejla oss på info@eco-chic.se

Beställning/Villkor

För att handla från vår webbutik måste du vara över 18 år eller, om du är under 18 år, ha målsmans tillstånd att ingå köpeavtal på Internet.

Genom att göra en beställning godkänner du köpvillkoren och ett bindande avtal uppstår. Du samtycker härigenom även till behandling av dina personuppgifter. Alla priser på www.eco-chic.se anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. När vi har mottagit din beställning får du en orderbekräftelse från oss per mejl. Det är viktigt att du kontrollerar att den i mejlet medföljande leveranssedeln överensstämmer med dina beställda varor. Vi reserverar oss för avvikelse i leverans i de fall varor kan vara slutsålda samt för de eventuella prisfel som kan uppstå.

Betalning

Alla priser som vi anger i vår webbutik är i SEK (svenska kronor) och inkluderar moms. Vi erbjuder två olika sätt att betala på.

Faktura

Vi accepterar fakturabetalning via Payson. Betalningsvillkoren är 14 dagar och det kan komma att göras en kreditprövning av Payson.

Kort

Vi accepterar VISA och MasterCard via Payson. Vi tar inte ut några extra kostnader när du använder dig av dessa kort. Ditt kortnummer skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken vilket säkrar mot intrång.

Återbetalning

Vi vill ju så klart att du som kund skall vara nöjd. Vad gäller situationer där du handlat något, betalat och ångrar dig, ber vi dig kontakta oss så fort du kan för att häva det aktuella köpet. Detta för att du skall undgå den kostnad som uppstår för dig i och med retur av paketet. Om leveransen i ditt fall tyvärr redan har gått iväg ber vi dig att skicka tillbaka paketet och meddela oss om detta. Observera att du, om leveransen redan har gått iväg, är ansvarig för retur fraktkostnaden för de varor du skickar tillbaka och att det är du som står för transportrisken, eller med andra ord, risken för att varan skulle komma bort eller skadas under transporten från dig till oss. Återbetalningen av dina pengar gör vi så fort vi fått tillbaka returen och senast inom 30 dagar.

Leveransvillkor

Din order packas och skickas nästkommande arbetsdag med posten eller DHL. Leveranstid är 3-7 arbetsdagar inom Sverige. En kostnad på max 54 kr tillkommer på den totala ordersumman.

Leveranser

En order som vi mottar packas nästkommande arbetsdag. Förväntad leveranstid är 3-7 arbetsdagar inom Sverige. En leveranskostnad på 0-54 kr tillkommer på den totala ordersumman. Vi använder oss av posten eller DHL. 

Vi står för transportrisken, dvs. risken för att varan skulle komma bort eller skadas under transporten från oss till dig. Om din leverans, mot förmodan, inte kan levereras inom 30 dagar från det att du gör din beställning har du som kund hos oss full rätt att häva köpet om du inte godtar förslag på ny leveranstid. Återbetalning av orderbeloppet sker snarast möjligt men senast inom 30 dagar från det att vi tog emot ditt meddelande om hävning.

Du har som kund rätt att byta en vara om du inte är nöjd med den. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument, rätt att inom 14 dagar byta eller returnera varor. Detta gäller från den dagen du tar emot varan/varorna.

Om du upptäcker ett fel på en vara du beställt är det viktigt att du kontaktar oss snarast eller via mejl på info@novaconcept.se och berättar vad som är fel på varan.

Returer

Du har som kund rätt att byta en vara om du inte är nöjd med den. Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument, rätt att inom 14 dagar byta eller returnera varor. Detta gäller från den dagen du tar emot varan/varorna. Du får givetvis packa upp varan/varorna men gör detta varsamt. Det är viktigt att du tänker på att varan/varorna hålls i väsentligt oförändrat skick om du vill returnera denna/dessa. Tänk på att spara alla etiketter och originalförpackningar för det fall en retur skulle bli aktuell. Om du vill byta en vara mot en annan ber vi dig kontakta oss så snart du kan så att vi får möjlighet att reservera den nya varan. Du når oss via mejl på info@novaconcept.se, vardagar kl. 08.00 - 17.00. Om du inte kontaktar oss och reserverar den nya varan så finns det risk att den kan ta slut. För att göra handläggandet vid ett eventuellt byte så smidigt som möjligt se till att du alltid uppger ordernummer och artikelnummer.

Efter att du har kommit i kontakt med oss kan du returnera varan/varorna tillsammans med retursedeln. Adressen som returen skall skickas till hittar du på retursedeln. Observera att du är ansvarig för returfraktkostnaden för de varor du returnerar och det är du som står för transportrisken, dvs. risken för att varan skulle komma bort eller skadas under transporten från dig till oss. När vi mottagit din retur skickar vi snarast utbytesvaran/-varorna till dig. Skulle den nya varan ha ett högre pris än den/de du returnerade så betalar du skillnaden genom postförskott när du hämtar ditt nya paket. Om den nya varan är billigare så betalar vi tillbaka mellanskillnaden till det bankkonto som du angett på retursedeln. Det kan tyvärr inträffa att varor som du beställt inte kan levereras. Skulle detta inträffa så stryks dessa specifika varor från din order och resterande skickas.

Reklamationer

Om du upptäcker ett fel på en vara du beställt är det viktigt att du kontaktar oss snarast eller via mejl på info@eco-chic.se och berättar vad som är fel på varan. Vi kommer inte att behandla någon reklamation utan att du har tagit kontakt med oss innan varan återsänds. Vi finns tillgängliga per mejl, vardagar kl. 08.00 - 17.00.